Veilig online bestanden delen in de schuldhulpverlening

Binnen de schuldhulpverlening is privacy een belangrijk aandachtspunt. Toch is het soms nodig om gevoelige gegevens van cliënten te delen met collega's of instanties, denk bijvoorbeeld aan samenwerkingspartners zoals het wijkteam, beschermingsbewindvoerders, maatschappelijk werkers en de gemeente. Gelukkig zijn er wel mogelijkheden om deze bestanden online op een veilige manier te delen. Dit kan namelijk met SecuDoc, uw veilige platform om uw bestanden online te versturen.

  • Veilig online bestanden delen
  • Uitsluitend gehost in een Nederlands datacenter
  • Grote bestanden versturen tot wel 1TB
  • Vast bedrag per maand, ongeacht aantal bestanden
  • Snel bestanden veilig overdragen
  • Bestanden versturen in eigen huisstijl
  • Two factor authentication mogelijk
Voorkomen van datalekken in de schuldhulpverlening

Voorkomen van datalekken in de schuldhulpverlening

Schulden zijn een gevoelig onderwerp binnen onze maatschappij, en vaak nog een taboe. Cliëntgegevens binnen de schuldhulpverlening bevatten veel privacygevoelige persoonsgegevens. Om de juiste hulpverlening te bieden aan cliënten is het vaak nodig deze gegevens te delen met andere instanties. Deze gegevens worden dan gedeeld met andere organisaties en instanties, zoals wijkteams, schuldeisers, maatschapelijk werkers en deurwaarders. Om de grote gevolgen van datalekken, overtredingen en boetes van de AVG te voorkomen, dienen deze gegevens op een veilige manier gedeeld te worden. Dit kunt u op een simpele manier doen met SecuDoc.

Grote bestanden delen - de voordelen van SecuDoc

Grote bestanden delen - de voordelen van SecuDoc

Naast dat SecuDoc voldoet aan de AVG wetgeving en u dus op ieder gewenst moment veilig bestanden kunt versturen, zijn er nog meer voordelen die wij u graag kort toelichten. U kunt bestanden versturen met SecuDoc op iedere computer, laptop, tablet of telefoon. Wilt u een bestand van 5 GB of 10 GB versturen, maar is uw bestand te groot om het per e-mail te verzenden? Stuur het dan gemakkelijk, snel en veilig met SecuDoc. U kunt uw grote documenten eenvoudig delen, tot wel 1 TB. Ook kunt u precies zien wanneer de ontvanger de e-mail ontvangen heeft en het bestand gedownload heeft. Tevens kunt u de bestanden weer intrekken, als u dit bijvoorbeeld naar de verkeerde ontvanger gestuurd heeft. Daarnaast is het mogelijk om een handtekening te vragen bij ontvangst, en een wachtwoord aan het bestand te koppelen (extra beveiliging).
Er zijn verschillende abonnementen mogelijk die nog meer belangrijke opties hebben, zoals de e-mail in uw eigen huisstijl versturen, extra verzendprofielen aanmaken, een droplink waarmee uw ontvanger een bestand veilig naar u toe kan sturen en meerdere gebruikers op uw account toevoegen. Zo kunt u tot wel 300 gebruikers per account gebruiken!

Een veilige bestandsoverdracht

Een veilige bestandsoverdracht

Bij SecuDoc draait alles om veiligheid. SecuDoc is dan ook op verschillende niveau's beveiligd. Bestanden worden alleen geopend met een unieke sleutel, die via een beveiligde downloadlink naar de ontvanger verstuurd wordt. Het bestand staat versleuteld op de server en de sleutel wordt direct na het verzenden verwijderd, zodat de sleutel en het bestand nooit op dezelfde server staan en zelfs wij niet meer bij de bestanden kunnen. De e-mail is ondertekend middels een SSL-certificaat en er staat een SSL-certificaat op de server, zodat de verbinding tussen de server en ontvanger altijd versleuteld is. Daarnaast wordt SecuDoc enkel gehost op een Nederlands Datacenter, in tegenstelling tot WeTransfer. Na een zelf te bepalen termijn worden de bestanden van de server verwijderd. Zo kan een onbevoegde hier niet meer bij, mocht hij op een of andere manier toegang hebben verkregen tot de mailbox van de ontvanger of die van u bij het gebruik van de droplink / boemerang functie. Het bestand kan dan dus niet meer geopend worden via de downloadlink.

Persoonlijk contact

Persoonlijk contact

Heeft u vragen of opmerkingen over SecuDoc? Of bent u benieuwd hoe u SecuDoc kunt integreren in uw bedrijf? Wij komen graag met u in contact. U kunt ons bereiken via email: sales@secudoc.nl of telefonisch via 024 - 301 02 01 op kantoordagen. Natuurlijk kunt u op onze website ook zelf een proefabonnement aanvragen en de voordelen van SecuDoc vrijblijvend uitproberen!