Veilig bestanden mailen in de gehandicaptenzorg

De bescherming van privacy van cliënten is een belangrijk onderwerp voor organisaties in de gehandicaptenzorg. U als zorgaanbieder vraagt zich misschien af of u bestanden met gezondheidsgegevens online mag versturen en hoe u cliëntgegevens op een veilige manier kunt verzenden aan collega's of behandelaars. Op deze pagina leest u waarom u SecuDoc hiervoor kunt gebruiken.

  • Versleutelde bestandsoverdracht
  • Uitsluitend gehost in een Nederlands datacenter
  • Beveiligde e-mail verbinding
  • Geoptimaliseerde gebruikerservaring
  • Vast bedrag per maand, al vanaf €9,95
  • Simpel, veilig en professioneel
  • Eigen logo en huisstijl mogelijk voor vertrouwde omgeving
Privacy in de gehandicaptenzorg

Privacy in de gehandicaptenzorg

U als medewerker bij een zorgorganisatie in de gehandicaptenzorg houdt zich bezig met de privacy van uw cliënten. Uw organisatie deelt mogelijk gevoelige bestanden zoals begeleidingsplannen en zorgplannen, gezondheidsgegevens en bijzondere persoonsgegevens van cliënten via een onbeveiligd kanaal. Deze gegevens deelt u met collega's, zorgaanbieders en andere organisaties, denk bijvoorbeeld aan het intern delen van de voortgang van begeleidingsplannen met collega's of de persoonsgegevens en gezondheidsgegevens die u met de gemeente en het CAK deelt voor bijvoorbeeld maatwerkvoorzieningen en toeslagen. Deze informatieuitwisseling is ten behoeve van de juiste begeleiding, zorg en ondersteuning voor uw cliënten noodzakelijk. Met SecuDoc kunt u deze bestanden veilig delen op een snelle en simpele manier.

AVG en veilig mailen - de VGN

AVG en veilig mailen - de VGN

Sinds de AVG wetgeving in 2018 van kracht is gegaan, zijn er veel vragen opgekomen bij zorgaanbieders in de gehandicaptenzorg. De VGN heeft hiervoor een Handreiking Privacy ontwikkeld, die zich speciaal richt op medewerkers van zorgorganisaties in de gehandicaptenzorg. Deze handreiking bevat stappenplannen en antwoorden op vragen, zodat zorgorganisaties zelf kunnen bepalen of gegevens al dan niet verzonden mogen worden en op welke manier dit gebeurt. Klik hier voor de link naar de Handreiking Privacy van de VGN. De VGN raadt aan om gegevens versleuteld te versturen via 'secure e-mail' (veilige mail) programma's met een 'secure' (veilige) verbinding en om 2FA (Two-factor authentication of Tweestapsverificatie) te gebruiken. Alleen al om deze redenen kunt u ervoor kiezen om veilig bestanden te mailen met SecuDoc. Zo weet u zeker dat uw bestanden veilig bij de juiste ontvanger aankomen.

Grote bestanden delen in eigen huisstijl

Grote bestanden delen in eigen huisstijl

Met SecuDoc kunt u uw bestanden veilig mailen in eigen huisstijl en met eigen logo. Zo kan de ontvanger gelijk zien dat het van uw zorginstelling afkomstig is. Ook is het gebruik van SecuDoc erg gemakkelijk en snel, dankzij de optimale gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast is het erg toegankelijk voor de ontvanger; deze heeft namelijk geen SecuDoc account nodig om het bestand te kunnen openen. Via uw computer, laptop of zelfs telefoon kunt u uw bestanden snel en veilig mailen. Erg belangrijk wanneer u uw tijd efficiënt wilt gebruiken! En of u nu bestanden groter dan 2 GB, 5 GB of 10GB wilt versturen; met SecuDoc kunt u grote bestanden tot wel 1TB versturen. In 3 simpele stappen komen uw bestanden bij de ontvanger aan; u uploadt het bestand op de beveiligde portal, de downloadlink wordt (versleuteld) naar de ontvanger verstuurd, en de ontvanger kan het bestand downloaden via een versleutelde verbinding, en zelfs zonder in te loggen!

Beveiligd bestanden versturen

Beveiligd bestanden versturen

Bij SecuDoc staat veiligheid voorop. Daarom hebben wij ervoor gezorgd dat SecuDoc op verschillende niveau's beveiligd is en maken wij gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen, zodat u met SecuDoc veilig bestanden kunt delen.
Hier gaan we nog even kort op in. Bestanden kunnen alleen worden geopend met een unieke sleutel, omdat het bestand versleuteld op de server is opgeslagen. Alleen de ontvanger heeft toegang tot deze sleutel, die in een beveiligde download-link naar de ontvanger is verzonden. De sleutel wordt daarna direct verwijderd van onze server, zodat de sleutel en het versleutelde bestand nooit op dezelfde server staan. Verder is de e-mail met de beveiligde sleutel ondertekend middels een SSL-certificaat, en staat er een SSL-certificaat op de server, zodat de verbinding altijd versleuteld is.
SecuDoc maakt enkel gebruik van beveiligde Nederlandse servers en bestanden worden gehost op een Nederlands Datacenter. Ook kunt u een termijn bepalen voor de geldigheid van de sleutel, waardoor de bestanden na een bepaalde tijd niet meer te downloaden zijn en van de server verwijderd worden, zodat onbevoegden niet bij uw bestanden kunnen mochten zij op een of andere manier toegang hebben verkregen tot uw inloggegevens. Zo kunt u uw bestanden altijd veilig delen met collega's en andere zorgaanbieders als dit nodig is. Probeer het eens uit met een gratis proefmaand!

Persoonlijke hulp

Persoonlijke hulp

Het is goed dat er steeds meer aandacht wordt besteed aan privacy, ook al kost het in het begin wat moeite. Wij zijn dan ook erg trots op SecuDoc en zijn blij met alle klanten in de verschillende branches die al hebben gekozen voor het veilig versturen van bestanden met SecuDoc.
Benieuwd wat SecuDoc voor uw bedrijf kan betekenen? We helpen u graag verder. U kunt ons bereiken via sales@secudoc.nl of telefonisch via 024 - 301 02 01. U kunt natuurlijk ook altijd zelf een proefabonnement aanvragen en SecuDoc vrijblijvend uitproberen!