Veilig bestanden versturen voor energiebedrijven
Als energiebedrijf (netbeerder, energieleverancier, meetbedrijf of energieadviseur) sturen jullie veel gegevens naar relaties en klanten. Van het versturen van financiële gegevens naar medewerkers of externen tot aan persoonsgegevens richting overheden en jaarafrekeningen naar klanten. Helaas wordt dit vaak per e-mail verstuurd. Anno 2019 is dit niet altijd veilig en conform privacywetgeving zoals de AVG. Net als met de energietranisitie is er ook tijd voor een digitale transitie. SecuDoc kan energiebedrijven helpen om een aantal slagen te maken in deze digitale transitie zonder dat de hele organsiatie daarvoor omgooit. Veilig bestanden versturen doe je met SecuDoc.
Energiecontract online ondertekenen
Het kabinet heeft ambitieuze doelen voor ons opgezet om in 2050 te bereiken. Om die doelstellingen te behalen zal het vanaf 2035 alleen maar mogelijk zijn om duurzame auto's te kopen, meer fietsers en dus ook meer veilige fietsverbindingen en duurzamere treinen en bussen. Voor de energiebranche hebben deze doelstellingen grote impact. Er worden nieuwe partijen gekozen om mee samen te werken, dus ook nieuwe contracten opgesteld.
Met SecuDoc kunt u dit soort contracten makkelijk heen en weer sturen met onze functie Boomerang. Ook kun je droplinks sturen naar jullie relaties, leveranciers en klanten wanneer jullie iets van hen wilt ontvangen zodat zij ook zonder een SecuDoc account veilig bestanden kunnen versturen. Daarnaast is het ook mogelijk om de energiecontracten en documenten eenvoudig digitaal te ondertekenen. Op deze manier hopen we jullie op het gebied van digitale veiligheid en gemak te faciliteren, zodat jullie zich kunnen focussen op de ambiteuze doelstellingen van de energietransitie.
Verstuur energiedocumenten vanaf nu veilig én AVG-proof
Er zijn verschillende manieren om gegevens beveiligd te delen. Een aantal van deze manieren kunnen grote veranderingen vragen binnen jullie organisatie en kunnen veel tijd kosten om te implementeren. SecuDoc bestaat sinds 2018 en is een handige en snelle manier om zakelijke en grote bestanden te versturen en te ontvangen. Omdat SecuDoc een Software-as-a-Service (SaaS) is, is het gemakkelijk om het binnen de energiebranche te implementeren. Het is een cloudoplossing die na het inrichten van accounts voor jullie medewekers direct gebruikt kan worden voor het versturen en ontvangen van (grote) bestanden.
Ook is het mogelijk om jullie domeinnaam te koppelen aan SecuDoc bijv. secudoc.jullieenergiebedrijf.nl. Zo loggen jullie medewerkers in op een omgeving met jullie huisstijl en logo waardoor het vertrouwd aanvoelt. Updates worden doorlopend doorgevoerd, zodat jullie altijd met de nieuwste versie werkt en makkelijk (grote) bestanden kunt versturen naar jullie relaties.
Met SecuDoc kunnen jullie één of meerdere beheerders kiezen voor jullie omgeving. Zo kunnen jullie er zelf voor kiezen welke gebruikers een SecuDoc-account krijgen en welke accounts verwijderd moeten worden.
SecuDoc blijft doorontwikkelen
Ondertussen zijn wij druk bezig met het optimaliseren van SecuDoc. Wij zijn continu SecuDoc achter de schermen aan het verbeteren en deze verbeteringen zien jullie dan ook snel terug in jullie account(s), zo maken we het versturen van (grote) zakelijk bestanden net wat beter. Zijn er bepaalde functionaliteiten of koppelingen die jullie als energieleverancier, netbeheerder, meetbedrijf of energieadvieseur wenst te hebben? Laat het ons weten via sales@secudoc.nl of bel naar 024 - 301 02 01. Wij schakelen snel met jullie organisatie om te kijken in hoeverre we deze functies kunnen ontwikkelen zodat jullie je grote bestanden veilig en snel kunnen versturen.
De beste oplossing voor bestanden versturen
Begin vandaag nog met het snel, veilig en betrouwbaar versturen van je bestanden naar jouw relaties.
Neem contact met ons op
Wij helpen je graag met alle vragen die je hebt over SecuDoc. Je kan ons via onderstaande mogelijkheden bereiken.