Direct aan de slag?
 
Zorg

Veilig mailen in de zorg

Binnen de zorgsector worden bestanden gedeeld met privacygevoelige informatie, zoals persoonsgegevens, onderzoeken, medicatieoverzichten en medische dossiers van patiënten. Veilig mailen in de zorg is daarom van groot belang. Op deze pagina lees hoe SecuDoc kan bijdragen aan het veilig delen van zorginformatie. 

 
  • Eenvoudig te implementeren binnen de zorgsector

  • AVG/GDPR-proof bestanden versturen ,uitsluitend gehost in een Nederlands datacenter

  • End-to-end versleuteling en beveiligde opslag

  • Proven technology in de zorgsector

  • Voor zowel verzenden als ontvangen van bestanden

  • Te koppelen aan zorgdossier software

 
 

SecuDoc en bestanden versturen in de zorg

De gegevens binnen de zorgsector worden op verschillende manieren gedeeld. Het versturen van deze zorggegevens brengt risico’s met zich mee, want je wilt voorkomen dat deze gegevens bij de verkeerde personen/organisaties terecht komen. Desondanks worden deze dossiers vaak nog per mail verstuurd. Zo werden er bijvoorbeeld (anno 2019) bij een zorginstelling 3.200 dossiers via mail verstuurd in een half jaar tijd. M. Van der Merwe, adviseur privacy en informatiebeveiliging in de zorg, benadrukt haar zorgen en probeert het probleem buiten deze specifieke organisatie te trekken. Dit doet ze door bestuurders, directeuren, MT-leden en toezichthouders van zorginstellingen te vragen; “Heeft u dit onderwerp op de agenda staan? Wie is er volgens u verantwoordelijk dat uw zorginstelling voldoet aan de AVG?”.

Ziekenhuizen moeten zich houden aan de voorschriften van de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Met SecuDoc kan je veilig bestanden versturen zoals zorgdossiers en persoonsgegevens. Daarnaast weet je altijd zeker of de juiste persoon deze heeft ontvangen. Vraag nu een demo aan om kennis te maken met het platform. 

 
SecuDoc en bestanden versturen in de zorg
 
 

Veilig en eenvoudig mailen in de zorg

Secudoc.nl is een webapplicatie of een zogenaamd Software-as-a-Service (SaaS). SecuDoc is eenvoudig te implementeren en te gebruiken binnen de zorgsector, er is geen extra software nodig. Gebruikers kunnen inloggen op hun account op secudoc.nl en vanuit daar kunnen ze eenvoudig en veilig grote bestanden versturen. De ontvanger krijgt een link in haar/zijn mailbox en kan met de link als enige deze bestanden downloaden. De verzender kan te allen tijde de status van de overdracht inzien via de ingebouwde audit trail in haar/zijn account. Verder is het mogelijk om SecuDoc aan de domeinnaam van u zorginstelling te koppelen, bijv. secudoc.julliezorginstelling.nl

Updates van SecuDoc worden regelmatig automatisch doorgevoerd zodat je altijd de nieuwste versie tot jouw beschikking hebt om veilig bestanden te kunnen versturen. Wij werken hard aan nieuwe functionaliteiten zodat je ook in de toekomst als zorginstelling makkelijk bestanden veilig via SecuDoc kunt versturen.

 
Veilig en eenvoudig mailen in de zorg
 
 
  • “Wij stellen zeer hoge eisen aan gegevensbescherming en -beveiliging.”

    De applicatie werkt goed, is betrouwbaar en veilig. Met SecuDoc wordt er uitsluitend gebruik gemaakt van Nederlandse servers, AVG-proof zijn is voor ons bedrijf erg belangrijk. 

    Directeur
     
  • “SecuDoc werkt snel & prettig”

    Als arbeidsdeskundige dienstverlener verstuur ik veel privacy gevoelige informatie via de mail, dankzij SecuDoc werkt dit snel en prettig. Met SecuDoc kun je documenten traceren, waarbij het fijn is om te zien wanneer mijn bestanden gedownload zijn.

    Arbeidsdeskundige dienstverlener
     
  • “Medische stukken komen op de juiste plek aan”

    Zo makkelijk om mee te werken. Ook als ik naar de gemeente medische stukken opstuur ben ik er van verzekerd dat het geleverde op de juiste plek aankomt. Top gedaan!

    Maatschappelijk medewerker / praktijkhouder
     
 

Zelf in controle zijn

Met de meeste abonnementen ben je zelf volledig in controle door één of meerdere beheerders te kiezen voor jullie omgeving. Het is makkelijk om nieuwe gebruikers toe te voegen aan SecuDoc of oude gebruikers te verwijderen. Daarnaast kun je als beheerder eigen verzendprofielen toevoegen om zo het uiterlijk van het portaal en het briefpapier van de e-mails in de huisstijl van jullie zorginstelling in te stellen.

Daarnaast bedenken wij steeds nieuwe functionaliteiten om het versturen van bestanden makkelijker te maken, maar jouw input is voor ons zeer waardevol. Zijn er bepaalde functionaliteiten die jullie als zorginstelling wilt hebben? Of heb je andere wensen/suggesties voor het veilig versturen van bestanden? Neem dan contact met ons. Wil je graag kennis maken met het platform? Vraag dan een vrijblijvende demo aan! 

 
Zelf in controle zijn
 
 

2500+ organisaties gingen u voor

Begin vandaag nog met het snel, veilig en betrouwbaar versturen van berichten, bestanden en ondertekeningen naar uw relaties.

 
2500+ organisaties gingen u voor
 

Neem contact met ons op

Wij helpen u graag met alle vragen die u heeft over SecuDoc. U kunt ons via onderstaande mogelijkheden bereiken.

  • Bel ons: 085-30 30 070

    op werkdagen 9:00 - 17:00

  • Stuur ons een e-mail
  • Volg ons op Social Media