Direct aan de slag?
 
Gemeenten

Bestanden versturen voor gemeenten

Als gemeente verstuur je regelmatig bestanden met gevoelige informatie en (bijzondere) persoonsgegevens naar collega's, burgers, andere organisaties en stakeholders. Denk aan beschikkingen, rapporten en dossiers. Het is belangrijke dat deze bestanden veilig worden verzonden. Dit kan met SecuDoc, een plaform waarmee je veilig en snel bestanden naar elkaar kan versturen.

  • Eenvoudig te implementeren binnen gemeentelijke organisatie

  • Compliant met GIBIT-inkoopprocedure

  • AVG/GDPR-proof, uitsluitend gehost in een Nederlands datacenter

  • Koppeling met diverse dossier- en document management systemen mogelijk

 
Bestanden versturen voor gemeenten
 

Hoe werkt SecuDoc?

  • Upload jouw bestanden
    1. Upload jouw bestanden

    Je logt in op SecuDoc, kiest de documenten die je wil delen en selecteert de ontvanger(s).

  • Downloadlink wordt verstuurd
    2. Downloadlink wordt verstuurd

    Je verstuurt het bestand en de ontvanger krijgt direct een e-mail met een downloadlink, in jouw eigen logo en huisstijl.

  • Bestand downloaden
    3. Bestand downloaden

    De ontvanger kan vanuit haar/zijn e-mail de bestanden downloaden via een versleutelde verbinding.

 

Extra beveiliging

SecuDoc maakt gebruik van de beste technologie op het gebied van online veiligheid. Om de veiligheid van jullie data en gegevens extra te beschermen werken we uitsluitend via Nederlandse servers. Door het gebruik van SecuDoc weet je of, wanneer en hoe documenten worden gedownload. Daarnaast heb je de geavanceerde mogelijkheid voor een handtekening bij ontvangst en het intrekken van de overdracht. Met SecuDoc kunnen jullie één of meerdere beheerders hebben voor jullie omgeving. Zo kunnen jullie zelf kiezen welke gebruikers een SecuDoc-account krijgen en welke accounts verwijderd moeten worden, en behouden jullie zelf de controle.

 
Extra beveiliging
 
 

Bestanden AVG-proof versturen

Medewerkers binnen een gemeente sturen regelmatig belangrijke en privacygevoelige documenten. Denk bijvoorbeeld aan financiële en interne gegevens, zoals jaarrekeningen, budgetoverzichten, fiscale aangiften, adviesrapporten, subsidieaanvragen, exploitatievergunningen, beschikkingen, vergunningen, bouwdossiers, vergaderverslagen en re-integratiedossiers. Maar ook aan documenten die (bijzondere) persoonsgegevens bevatten, zoals in CV's en contracten.

Vaak worden deze gegevens via e-mail verstuurd en dit is helaas niet veilig. Met SecuDoc kunnen jullie als gemeente informatie en (grote) bestanden veilig versturen. Voordelen van SecuDoc ten opzichte van e-mail:

  • Veiliger dan e-mail en mogelijkheid voor secundaire authenticatie

  • Mogelijkheid tot intrekken van (onjuist) verstuurde overdrachten, bijv. bij verkeerde ontvanger of verkeerde bestanden

  • Volledig audit trail ten behoeve van compliancy (bij controle en audits)

  • AVG/GDRP-proof, e-mail is dit niet als documenten met persoonsgegevens in de Inbox/Sent worden opgeslagen zonder verlooptermijn

 
Bestanden AVG-proof versturen
 
  • Optionele module Authenticatie via sms-controle

    Maak inloggen en bestanden versturen nog veiliger met de module sms-controle.

     

  • Standaard tweestapsverificatie

    Je kan je login en je bestandsverzendingen beter beveiligen door middel van tweestapsverificatie via e-mail of een afgesproken extra wachtwoord.

  • Volledige audit trail

    Krijg als verzender inzicht in welke bestanden wanneer zijn verstuurd en ontvangen met respect voor de privacy.

  • Zending intrekken

    Verkeerde bestanden gestuurd of verkeerde ontvanger ingevoerd? Trek eenvoudig een onjuiste zending in.

 

SecuDoc in jullie logo en huisstijl

Met de technologie van SecuDoc kun je eenvoudig en snel grote bestanden veilig versturen. Je kan bestanden tot 10 GB vanuit jullie gemeentelijke instelling naar jullie relaties versturen. Hiervoor krijgen jullie een eigen online omgeving die je kunt aanpassen in eigen huisstijl en logo. Jullie kunnen dan verzendprofielen toevoegen om zo het uiterlijk van het portaal en het briefpapier van de e-mails in de huisstijl van de gemeentelijke organisatie (en onderliggende afdelingen) in te stellen. Op deze manier ontvangt de klant je e-mail op een professionele en vertrouwde wijze. Daarnaast kun je met meerdere personen tegelijk in SecuDoc werken, waardoor iedereen binnen de organisatie veilig bestanden kan versturen en ontvangen. 

 
SecuDoc in jullie logo en huisstijl
 
 

De beste oplossing voor bestanden versturen

Begin vandaag nog met het snel, veilig en betrouwbaar versturen van je bestanden naar jouw relaties.

 
De beste oplossing voor bestanden versturen
 

Neem contact met ons op

Wij helpen je graag met alle vragen die je hebt over SecuDoc. Je kan ons via onderstaande mogelijkheden bereiken.

  • Bel ons: 024 - 301 02 01

    op werkdagen 9:00 - 17:00

  • Stuur ons een e-mail
  • Volg ons op Social Media