Veilig bestanden versturen in de kinderopvang

Als kinderopvang of buitenschoolse opvang vindt u het belangrijk dat de ontwikkeling van kinderen gestimuleerd wordt en hier hoort regelmatig overleg en afstemming met ouders/verzorgers en collega's bij. In dit proces wordt er veel informatie gedeeld. U wilt natuurlijk dat deze informatie veilig verstuurd wordt en niet in de verkeerde handen valt. Op deze pagina leest u waarom u hier met SecuDoc zeker van bent.

  • Bestanden ontvangen en versturen op een veilige manier
  • AVG proof, uitsluitend gehost in een Nederlands datacenter
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Vast bedrag per maand, per maand opzegbaar (min. afname 3 maanden)
  • Eigen huisstijl en logo mogelijk
  • Persoonlijk en vriendelijk contact bij vragen
Waarom SecuDoc noodzakelijk is

Waarom SecuDoc noodzakelijk is

In het belang van het kind deelt u persoonlijke gegevens van kinderen met verschillende personen. Denk hierbij aan gegevens over de ontwikkeling van het kind, zoals intelligentieonderzoeken, ontwikkelingsgegevens over gedrag, motoriek en taal en zorgen over het kind, zoals de fysieke en geestelijke verzorging. Deze gegevens deelt u waarschijnlijk met collega's, ouders en verzorgers, de nieuwe basisschool, de logopedist en indien dit in het belang van het kind is, ook met consultatiebureaus en de GGD. Daarnaast geeft u mogelijk ook privacygevoelige informatie van kinderen en ouders door aan de belastingdienst, zoals naam, adres en BSN nummers, bijvoorbeeld in verband met de Toeslag kinderopvang. Het is belangrijk dat dit op een veilige manier en volgens AVG-richtlijnen gebeurt. Dit kunt u waarborgen door SecuDoc te gebruiken wanneer u privacygevoelige informatie deelt met anderen.

De AVG - Algemene Verordening Gegevensbescherming

De AVG - Algemene Verordening Gegevensbescherming

Sinds 2018 zijn de privacyrechten van individuen versterkt door middel van de AVG. Digitale beveiliging wordt hierdoor steeds belangrijker. Als resultaat krijgen bedrijven op dit gebied steeds meer verantwoordelijkheid, waaronder de belangrijke taak om gepaste maatregelen te nemen met betrekking tot het beveiligen van gevoelige informatie. Het is dan ook niet voor niks dat meerdere organisaties al boetes hebben gekregen voor het niet veilig omgaan met persoonsgegevens en gevoelige data en dat er steeds meer meldingen binnenkomen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
Veel bedrijven die werken met gevoelige informatie van kinderen hebben al besloten om dit op een veilige manier te doen door het gebruik van SecuDoc. Hier kunt u namelijk gevoelige bestanden AVG-proof mee versturen en ontvangen, op een professionele wijze.  

Grote bestanden versturen in eigen huisstijl

Grote bestanden versturen in eigen huisstijl

Naast het feit dat SecuDoc een veilige en makkelijke manier is om bestanden te versturen en ontvangen, geldt dit ook voor grote bestanden tot wel 1 TB. Ook kunt u de mail die u verstuurt en de online omgeving helemaal aanpassen aan uw eigen huisstijl. U kunt bijvoorbeeld de mail versturen met het logo en in de kleuren van uw kinderdagverblijf, waardoor ouders en verzorgers gelijk het vertrouwen hebben dat het van de juiste afzender komt (dit omdat het in uw eigen huisstijl is en SecuDoc-klanten door ons geverifieerd worden). Hierdoor zien klanten ook gelijk dat er vertrouwelijk wordt omgegaan met gevoelige informatie van de kinderen.
Tevens kan SecuDoc door meerdere collega's tegelijk gebruikt worden en is het ook nog eens erg gebruiksvriendelijk, waardoor het eenvoudig te gebruiken is voor meerdere generaties.

Veiligheid

Veiligheid

SecuDoc hanteert de beste technologie op het gebied van digitale beveiliging. Een van de redenen waarom SecuDoc zo veilig is is omdat het uitsluitend gebruik maakt van Nederlandse servers. Daarbij komt dat SecuDoc ook de sleutel van de encryptie niet bewaart, zodat alleen de ontvanger toegang heeft tot het bestand.
Heeft u de bestanden naar de verkeerde ontvanger verstuurd? Geen probleem, met SecuDoc kunt u de overdracht namelijk op een eenvoudige wijze intrekken, waardoor de ontvanger(s) de overdracht niet meer kan downloaden en de bestanden uit SecuDoc verwijderd worden. Ook kunt u met SecuDoc zien wanneer een ontvanger de mail gelezen heeft en of de bestanden al zijn gedownload.
Daarnaast kunt u een handtekening bij ontvangst vragen en een limiet aan de download-tijd van het bestand koppelen, waardoor bestanden bijvoorbeeld maar 2 weken te downloaden zijn en de ontvanger herinneringen krijgt om het bestand te openen.

Eenvoudig en volledig te integreren

Eenvoudig en volledig te integreren

SecuDoc is gebouwd op een gebruiksvriendelijke manier. Hierdoor kan SecuDoc binnen de gehele organisatie gebruikt worden.
Om een bestand te versturen, hoeft u alleen naar www.secudoc.nl te gaan en in te loggen met uw account. Hier klikt u op nieuwe overdracht (voor het versturen van een bestand) en uploadt u de bestanden. Een ontvanger krijgt een mail met een link om het bestand te openen en heeft hier geen SecuDoc account voor nodig. Wat ook erg handig is, is dat u het overal kunt gebruiken waar u internet heeft. Zelfs op uw mobiele telefoon! Ook kunt u een uploadverzoek sturen naar een klant, wanneer u bijvoorbeeld een gevoelig bestand wenst te ontvangen, zodat uw relatie het bestand ook op een veilige manier aan u kan versturen.
Probeer het eens uit met een gratis proefaccount zonder verplichtingen!
 

Service

Service

Een belangrijk onderdeel van SecuDoc is ook de juiste service. Naast onze werknemers zijn onze klanten het belangrijkste onderdeel van ons succes. Wij vinden het belangrijk om naar onze klanten te luisteren, hen verder te helpen en tevreden te kunnen stellen. U kunt altijd contact met ons opnemen voor ondersteuning, vragen, een gewenste nieuwe functionaliteit of andere zaken. Op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 staan wij voor u klaar. Ook kunt u ons altijd mailen op sales@secudoc.nl met alle vragen en opmerkingen die u heeft.