Veilig bestanden versturen voor woningcorporaties
Als woningcorporatie werk je vaak met gevoelige gegevens van huurders, medewerkers, leveranciers en partners. Om de privacy te waarborgen en op een veilige en zorgvuldige manier om te gaan met deze gegevens moeten ook woningcorporaties meegaan met nieuwe technologische ontwikkelingen en actuele privacywetgeving. Met SecuDoc verstuur je bestanden op een veilige manier volgens de AVG.
-
Veilig en AVG-proof bestanden versturen
-
Bestanden versturen in eigen huisstijl
-
Uitsluitend gehost in een Nederlands datacenter
-
Vast bedrag per maand, per maand opzegbaar (afname min. 3 maanden)
Veilig documenten delen als woningcorporatie
SecuDoc is hét plaform om veilig bestanden te versturen en te ontvangen. Met SecuDoc weet je zeker dat je bestanden aangekomen zijn en of ze al geopend zijn dankzij onze audit trail. Alleen jij en de ontvanger kunnen bij deze bestanden. SecuDoc is een Software-as-a-Service (SaaS) oplossing waardoor het makkelijk te implementeren is binnen jouw woningcorporatie en direct te gebruiken is voor al je collega's. Om de veiligheid van jullie data en gegevens te beschermen werken we uitsluitend via Nederlandse servers.
Hoe kan je veilig bestanden versturen met SecuDoc?
-
Je logt in op SecuDoc.nl, kies de bestand(en) die je wilt uploaden en kiest één of meerdere ontvangers.
-
Je verstuurt de documenten. De ontvanger krijgt een e-mail met een downloadlink.
-
De ontvanger kan zonder inloggen de bestanden downloaden via een versleutelde verbinding.
Bestanden versturen in logo en huisstijl van woningcorporatie
Je kunt nu ook bestanden met het logo en de huisstijl van jouw woningcorporatie versturen. Hierdoor wordt het gelijk duidelijk voor huurders dat de bestanden uit betrouwbare bron komen en dat er professioneel wordt omgegaan met de persoonsgegevens. SecuDoc is eenvoudig te gebruiken en ook gebouwd met de gedachte dat het voor iedereen toegankelijk moet zijn. Hierdoor kan je SecuDoc binnen jouw gehele organisatie gebruiken en is het ook toegankelijk voor al jullie huurders, ongeacht leeftijd en opleidingsniveau. Speciaal voor andere nationaliteiten is er de optie om de bijbehorende communicatie in andere talen te verzenden. En dat allemaal snel en veilig! Zelf proberen? Maak een proefaccount aan!
Veilig omgaan met privacygevoelige data
Als woningcorporatie verwerk en verstuur je regelmatig privacygevoelige informatie aan huurders, collega's, afdelingen, overheden en ketenpartners. Al dan niet bewust verstuur en ontvang je waarschijnlijk huurovereenkomsten, kopieën van paspoorten en rijbewijzen en inkomenstoetsingen via onbeveiligde kanalen zoals per e-mail, WeTransfer of een onbeveiligd portaal. Welke beveiliginsmaatregelen treffen jullie als organisatie om datalekken te voorkomen en gevoelige informatie veilig te verwerken?
-
Huurcontracten
-
Legitimatiebewijzen
-
Inkomenstoetsingen en bankafschriften
-
Onderhouds- of reparatieverzoeken
Wat kun je nog meer met SecuDoc?
-
Zending intrekken
Verkeerde bestanden gestuurd of verkeerde ontvanger ingevoerd? Trek eenvoudig een onjuiste zending in.
-
V.a. Small Business Bestanden opvragen
Stuur met Droplink een uploadlink naar je relaties om veilig bestanden te ontvangen, ook als zij geen SecuDoc hebben.
-
V.a. Plus Digitaal ondertekenen
Laat eenvoudig jaarstukken, NDA's, contracten en andere documenten ondertekenen door één of meerdere personen.
-
Handtekening bij ontvangst
Laat je ontvangers tekenen voor ontvangen bestanden, zowel op computers als op mobiele apparaten!
-
Wij gebruiken SecuDoc sinds de nieuwe AVG regeling, waardoor wij onze privacy moesten verbeteren. Door SecuDoc te gebruiken is het mogelijk om betrouwbare financiële en openlijst documenten uit te wisselen met onze stakeholders. Ook gebruiken wij de ‘Droplink’ functie vaak, hierdoor is het opvragen van bestanden nooit zo makkelijk geweest.
Service
Als woningcorporatie kan je kiezen welke abonnement het beste bij jullie past. Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder.
Met SecuDoc kan je zelf één of meerdere beheerders kiezen voor jullie omgeving. De beheerder kan makkelijk een gebruiker toevoegen of verwijderen. Daarnaast kan de beheerder eigen verzendprofielen toevoegen om zo het uiterlijk van het portaal en het briefpapier van de e-mails in de huisstijl van jullie woningcorporatie in te stellen.
Mocht je nog vragen hebben over het gebruik van SecuDoc, de technische beveiliging of andere zaken, kan je altijd contact met ons opnemen via sales@secudoc.nl of telefonisch via 024 - 301 02 01. Wij helpen je graag verder.
De beste oplossing voor bestanden versturen
Begin vandaag nog met het snel, veilig en betrouwbaar versturen van je bestanden naar jouw relaties.
Neem contact met ons op
Wij helpen je graag met alle vragen die je hebt over SecuDoc. Je kan ons via onderstaande mogelijkheden bereiken.
-
Bel ons: 024 - 301 02 01
op werkdagen 9:00 - 17:00
-
Stuur ons een e-mail
-
Volg ons op Social Media