Bestanden versturen in de zorg

Binnen de zorgsector worden bestanden gedeeld met privacygevoelige informatie, zoals persoonsgegevens, onderzoeken, medicatieoverzichten en medische dossiers van patiënten.

Op deze pagina leest u waarom SecuDoc noodzakelijk is in de zorg.

  • Eenvoudig te implementeren binnen de zorgsector
  • AVG/GDPR-proof, uitsluitend gehost in een Nederlands datacenter
  • End-to-end versleuteling en beveiligde opslag
  • Proven technology in de zorgsector
  • Voor zowel verzenden als ontvangen van bestanden
  • Te koppelen aan zorgdossier software
Waarom SecuDoc noodzakelijk is

Waarom SecuDoc noodzakelijk is

De gegevens binnen de zorgsector worden op verschillende manieren gedeeld. Het versturen van deze zorggegevens brengt risico’s met zich mee, want u wilt voorkomen dat deze gegevens bij de verkeerde personen/organisaties terecht komen. Desondanks worden deze dossiers vaak nog per mail verstuurd. Zo werden er bijvoorbeeld (anno 2019) bij een zorginstelling 3.200 dossiers via mail verstuurd in een half jaar tijd!
M. Van der Merwe, adviseur privacy en informatiebeveiliging in de zorg, benadrukt haar zorgen en probeert het probleem buiten deze specifieke organisatie te trekken. Dit doet ze door bestuurders, directeuren, MT-leden en toezichthouders van zorginstellingen te vragen; “Heeft u dit onderwerp op de agenda staan? Wie is er volgens u verantwoordelijk dat uw zorginstelling voldoet aan de AVG?”.

Ziekenhuizen moeten zich houden aan de voorschriften van de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Met SecuDoc kunnen bestanden als zorgdossiers en persoonsgegevens veilig verstuurd worden en weet u altijd zeker of de juiste persoon deze heeft ontvangen.

SaaS (Software-as-a-Service)

SaaS (Software-as-a-Service)

Secudoc.nl is een webapplicatie of een zogenaamd Software-as-a-Service (SaaS). SecuDoc is eenvoudig te implementeren en te gebruiken binnen de zorgsector, er is geen extra software nodig. Gebruikers kunnen inloggen op hun account op secudoc.nl en vanuit daar kunnen ze eenvoudig en veilig grote bestanden versturen. De ontvanger krijgt een link in haar/zijn mailbox en kan met de link als enige deze bestanden downloaden. De verzender kan te allen tijde de status van de overdracht inzien via de ingebouwde audit trail in haar/zijn account. Verder is het mogelijk om SecuDoc aan de domeinnaam van u zorginstelling te koppelen, bijv. secudoc.uwzorginstelling.nl

Updates van SecuDoc worden regelmatig automatisch doorgevoerd zodat u altijd de nieuwste versie tot uw beschikking hebt om veilig bestanden te kunnen versturen. Wij werken hard aan nieuwe functionaliteiten zodat u ook in de toekomst als zorginstelling makkelijk bestanden veilig via SecuDoc kunt versturen.

Zelf in controle zijn

Zelf in controle zijn

Met SecuDoc Business of SecuDoc XL bent u zelf volledig in controle door één of meerdere beheerders te kiezen voor uw omgeving. Het is makkelijk om nieuwe gebruikers toe te voegen aan SecuDoc of oude gebruikers te verwijderen. Daarnaast kunt u als beheerder eigen verzendprofielen toevoegen om zo het uiterlijk van het portaal en het briefpapier van de e-mails in de huisstijl van uw zorginstelling in te stellen.

SecuDoc ontwikkeling

SecuDoc ontwikkeling

Wij bedenken nieuwe functionaliteiten om het versturen van bestanden makkelijker te maken, maar uw input is voor ons zeer waardevol. Zijn er bepaalde functionaliteiten die u als zorginstelling wilt hebben? Of heeft u andere wensen/suggesties voor het veilig versturen van bestanden? Dan kunt u deze naar ons sturen per e-mail support@secudoc.nl of bellen naar 024 - 301 02 01. Wij gaan dan contact met u opnemen om te kijken of we deze zaken kunnen ontwikkelen.