Implementatie inplannen

Een implementatieafspraak met SecuDoc inplannen.

Indien u gekozen heeft voor een SecuDoc-abonnement met Mail Integration bijlagebeveiliging of Veilig Mailen voor Outlook, dan kunt u via deze pagina een afspraak inplannen tussen uw implementatieverantwoordelijke en onze implementatieengineers.

 
Een implementatieafspraak met SecuDoc inplannen.
 

Wat doen we tijdens een implementatieafspraak?

  • Teams-call starten 1. Teams-call starten

    We openen een Teams-call. De implementatie-verantwoordelijke deelt het scherm en wij praten hem/haar er doorheen.

  • EntraID koppelen 2. EntraID koppelen

    We maken een Security Group aan zodat u uw gebruikers eenvoudig aan SecuDoc kunt toevoegen.

  • Exchange inrichten 3. Exchange inrichten

    We maken connectoren om uw Office 365 aan SecuDoc te koppelen en stellen een Mail Flow Rule in.

  • Add-in deployment 4. Add-in deployment

    We rollen de Outlook plug-in uit naar alle SecuDoc-gebruikers zodat zij SecuDoc vanuit Outlook kunnen bedienen.

  • Instellingen doen 5. Instellingen doen

    We begeleiden u om beleid en instellingen te optimaliseren.

  • Validatietest en livegang 6. Validatietest en livegang

    Wanneer alles goed werkt, zetten we SecuDoc live voor u en uw collega's.

 

Installatiehandleidingen

Als u zich alvast wilt inlezen vóór de installatie, dan adviseren wij de installatiehandleiding alvast door te nemen. Kies het type installatie om de juiste handleiding weer te geven:

 
 
 

Wie is uw implementatie-verantwoordelijke?

Om de implementatie effectief te kunnen uitvoeren dient iemand vanuit uw organisatie aanwezig te zijn die de implementatie (op onze aanwijzingen) gaat verzorgen. Dit kunt u zijn, maar ook uw IT-manager of uw IT-provider. Deze persoon dient minimaal toegang te hebben tot (en basiskennis te hebben van) de volgende systemen:

  • Office 365 beheertoegang

    Kan bij Admin Console, Exchange, Entra ID, Purview.

  • Domeinnaambeheer

    Kan in de domeinnaam extra DNS-records toevoegen.

  • Gebruikersaccount

    Heeft bij voorkeur een eigen (test-)SecuDoc-account. Deze kan evt. tijdens implementatieafspraak aangemaakt worden.

Deze persoon noemen we vanaf nu de implementatieverantwoordelijke.

 
 
 

Voorbereidingen

DNS-records doorvoeren

Voorafgaand aan de installatie dienen de volgende DNS-records te worden doorgevoerd:

  • secudoc.uwdomeinnaam.nl | CNAME | default.secudoc.nl.
  • SPF-record | include:_spf.secudoc.app

Controle hoofddomein in Office 365-tenant

Controleer in de Office 365 omgeving of het maildomein (bijv. @uworganisatie.nl) ook daadwerkelijk ingesteld staat als hoofddomeinnaam.

 
 
 

Afspraak nu inplannen

U plant de afspraak in namens uw implementatie-verantwoordelijke, of stuurt uw implementatie-verantwoordelijke deze link zodat hij/zij de afspraak zelf in kan plannen.

 
 

Neem contact met ons op

Wij helpen u graag met alle vragen die u heeft over SecuDoc en Veilig Mailen. U kunt ons via onderstaande mogelijkheden bereiken.

  • Bel ons: 085-30 30 070

    op werkdagen 9:00 - 17:00

  • Stuur ons een e-mail
  • Volg ons op Social Media