Direct aan de slag?
 
op 07.05.2019

Mijn eerste weken als stagiair

Vaak word je als stagiair in de diepe gegooid, krijgt je veel taken op je bordje en weet je niet waar je moet beginnen. Onze stagiair Filip vertelt in een blogpost over zijn eerste weken bij SecuDoc. Lees snel verder.

‘’Ik zie SecuDoc als een voetbalteam. Een team met een opstelling en verschillende posities. Ons doel is om potentiele klanten kennis te laten maken met SecuDoc. Ons hogere doel is om met het team te promoveren in de hogere competitie d.m.v. trainen, oefenen en wedstrijden winnen’’.

Wie ben ik en hoe ben ik bij SecuDoc/PowerAssist gekomen?

Mijn naam is Filip Avramovic en ik zit op het Astrum College in Velp waar ik de opleiding International Business and Communication volg. Voor mijn stage ben ik bij PowerAssist / SecuDoc terecht gekomen. In deze blogpost vertel ik wat ik dagelijks doe en hoe dit mij bevalt.

In het diepe gegooid

De eerste keer dat ik het kantoor binnenkwam voor mijn sollicitatie maakte ik kennis met Nicolaj. Hij was druk aan de telefoon en zei tegen mij dat ik in de vergaderruimte moest wachten. Het bedrijf straalde uit wat ik hoopte: jong, strak en georganiseerd.

Vanaf mijn eerste werkdag had mijn stagebegeleider een compleet stageprogramma voor mijn klaarstaan met taken waarvan ik veel zou leren. De eerste twee weken kreeg ik veel informatie en training. Ik leerde meer over SecuDoc, de werkwijze, de normen en basisregels. Het werd op een juiste manier uitgelegd door collega Anouk en daarna kon ik onder begeleiding de taken uitvoeren. Het was zwaar, maar ik werd niet aan mijn lot over gelaten. Door duidelijke feedback leerde ik de taken snel. Eén van de taken die ik leerde was bellen met klanten, tegelijkertijd één van mijn favoriete bezigheden.

De belronde

Aangemaakte proefabonnementen activeer ik nadat ik deze heb gevalideerd. Deze extra controle voeren we uit omdat SecuDoc een trusted platform is en het controleren van de aanmelding bijdraagt aan een veilig platform.

Een paar dagen later bel ik een nieuwe gebruiker op om te peilen hoe het tot nu toe gaat en of ze vragen hebben. Je merkt dat dit gewaardeerd wordt; soms hebben mensen nog vragen over functies of weten ze niet dat je naast bestanden sturen ook bestanden kan ontvangen.

Een ‘open’ organisatie

Ik ben erg blij dat ik bij SecuDoc werk omdat het bedrijf open staat voor innovatie en nieuwe ideeën. Dit in tegenstelling tot bedrijven die geen ruimte meer hebben voor eigen inbreng. Door bij een opkomend bedrijf als SecuDoc te werken leer je hoe je kan meedenken en initiatief kan nemen. Dit zijn allemaal eigenschappen waarvan ik denk dat ze mij in de toekomst zullen helpen.

Mijn mening

Ik zelf ben nooit echt een ’computer-nerd’ geweest en heb me nooit echt verdiept in de IT wereld. Ik had helemaal nooit gedacht dat ik zou werken voor/met een webapplicatie die voorkomt dat de gebruiker een slachtoffer wordt van digitale criminaliteit. Toch ben ik blij dat ik bij SecuDoc aan de slag kan, voelt het al helemaal als ‘mijn product’ en geloof ik in de missie die zij met hun product hebben.

Share:
 
 
 

De beste oplossing voor bestanden versturen

Begin vandaag nog met het snel, veilig en betrouwbaar versturen van je bestanden naar jouw relaties.

 
De beste oplossing voor bestanden versturen
 

Neem contact met ons op

Wij helpen je graag met alle vragen die je hebt over SecuDoc. Je kan ons via onderstaande mogelijkheden bereiken.

  • Bel ons: 024 - 301 02 01

    op werkdagen 9:00 - 17:00

  • Stuur ons een e-mail
  • Volg ons op Social Media